ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΝΟΣ
Ο Κωνσταντίνος Μάνος γεννήθηκε στην πόλη Κολούμπια της Νότιας Καρολίνας των ΗΠΑ από έλληνες γονείς. Με τη φωτογραφία ήρθε σε επαφή για πρώτη φορά στα δεκατρία του χρόνια, ως μέλος της φωτογραφικής λέσχης του σχολείου του. Στο πανεπιστήμιο ανακάλυψε τον Henri Cartier-Bresson και το έργο του. Έχοντας βρει τον μέντορά του, απέκτησε αμέσως την πρώτη του μηχανή Leica με την οποία πραγματοποίησε τις πρώτες του λήψεις σ’ ένα μικρό νησί απέναντι από τα παράλια της Νότιας Καρολίνας, όπου κατοικούν απόγονοι σκλάβων που εργάζονταν σε φυτείες. Σε ηλικία μόλις δεκαεννέα ετών προσλήφθηκε ως επίσημος φωτογράφος της Συμφωνικής Ορχήστρας της Βοστόνης για το καλοκαιρινό της φεστιβάλ. Η συνεργασία του αυτή οδήγησε το 1961 στην έκδοση του πρώτου του βιβλίου με τίτλο Portrait of Α Symphony που περιλαμβάνει στιγμιότυπα από πρόβες και παραστάσεις της ορχήστρας στο ωδείο της πόλης.
Αποφοίτησε από το πανεπιστήμιο της Νότιας Καρολίνας το 1954 με πτυχίο στην αγγλική λογοτεχνία και για τα επόμενα δύο χρόνια υπηρέτησε στον αμερικανικό στρατό. Μετά τη λήξη της στρατιωτικής του θητείας εγκαταστάθηκε στη Νέα Υόρκη και εργάστηκε ως επαγγελματίας φωτογράφος για τα περιοδικά Esquire, Life και Look. Από το 1961 έως το 1963 ο Μάνος έζησε στην Ελλάδα όπου και φωτογράφησε για το λεύκωμα A Greek Portfolio το οποίο κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1972. Το βιβλίο απέσπασε διακρίσεις στο φωτογραφικό φεστιβάλ της Arles και στο φεστιβάλ βιβλίου της Λειψίας. Το 1999 επανεκδόθηκε με αφορμή την έκθεση των φωτογραφιών του στο Μουσείο Μπενάκη. Εικόνες από τη σειρά αυτή έχουν παρουσιαστεί εκτός των άλλων στο Ινστιτούτο Τέχνης του Σικάγου και στην Εθνική Βιβλιοθήκη του Παρισιού.
Επιστρέφοντας στις ΗΠΑ εγκαταστάθηκε στη Βοστόνη και συνεργάστηκε με τις εκδόσεις Time-Life συμβάλλοντας μάλιστα στην εικονογράφηση του βιβλίου τους για την Αθήνα. Το 1974, εργάστηκε ως κύριος φωτογράφος του Where’s Boston?, μιας παραγωγής πολυμέσων με θέμα τη ζωή της πόλης 200 χρόνια μετά την Αμερικανική Ανεξαρτησία. Με το πρόγραμμα αυτό συνδέθηκε τόσο η έκδοση του βιβλίου του Bostonians όσο και μια υπαίθρια έκθεση με 152 ασπρόμαυρες φωτογραφίες στις οποίες αποτυπώνεται η ποικιλομορφία των κατοίκων της πόλης.
Από το 1963 ο Μάνος είναι μέλος του διεθνούς πρακτορείου Magnum Photos. Φωτογραφίες του συμπεριλαμβάνονται στις μόνιμες συλλογές σημαντικών ιδρυμάτων όπως του Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης, του Μουσείου Καλών Τεχνών της Βοστόνης, του Ινστιτούτου Τέχνης του Σικάγου, του Μουσείου Καλών Τεχνών του Χιούστον, της Εθνικής Βιβλιοθήκης του Παρισιού, του Μουσείου Τέχνης Chrysler στο Νόρφολκ, του George Eastman House στο Ρότσεστερ, του Μουσείου Τέχνης της Ατλάντα, καθώς και του Μουσείου Μπενάκη.
Το 1982, ο Μάνος πέρασε από την ασπρόμαυρη φωτογραφία στην έγχρωμη. Τα πρώτα δείγματα από το εν εξελίξει έργο του American Color δημοσιεύτηκαν στο ομότιτλο βιβλίο το 1995. Το 2000 δημοσιεύτηκε η συνέχεια αυτής της δουλείας με τον τίτλο American Color 2. To 2003 απέσπασε το βραβείο Leica Medal of Excellence ανάμεσα σε 250 φωτογράφους για την έγχρωμη δουλειά του.
Constantine Manos was born in Columbia, South Carolina, U.S.A., of Greek immigrant parents. His photographic career began in the school camera club at the age of thirteen, and within several years he was a working professional. While at the university Manos discovered Henri Cartier-Bresson and his work. Having found his mentor, he immediately acquired his first Leica, with which he made his first serious pictures on a small island off the coast of South Carolina inhabited by descendants of plantation slaves. At the age of nineteen he was hired as the official photographer of the Boston Symphony Orchestra at Tanglewood, the home of it’s summer festival. His connection with the orchestra would ultimately lead to his first book Portrait of A Symphony, published in 1961 and photographed entirely in Symphony Hall during live concerts and rehearsals.
Graduating from the University of South Carolina with a B. A. in English Literature in 1954, Manos joined the U. S. Army for his compulsory two-year’s of duty. Following his military service he moved to New York, where he worked for Esquire, Life, and Look. From 1961 through 1963 Manos lived in Greece, where he made the photographs for his book A Greek Portfolio - first published in 1972. The book won awards at Arles and at the Leipzig Book Fair. A new edition of the book was published in 1999, accompanied by a major exhibition at the Benaki Museum in Athens. Concurrent exhibitions of pictures from A Greek Portfolio were held at the Art Institute of Chicago, the Bibliotheque Nationale in Paris, and other venues.
Returning from Greece, Manos settled in Boston and completed many assignments for Time-Life books, including their book on Athens. In 1974 he was the chief photographer for Where's Boston?, a multimedia production that documented the city on the 200th anniversary of American Independence from England and provided photographs for his book Bostonians and a large outdoor exhibition of 152 pictures which captured in black and white the richness and variety of the citizens of that city.
In late 1963 Manos joined Magnum Photos. His photographs are in the permanent collections of the Museum of Modern Art in New York, the Museum of Fine Arts in Boston, the Art Institute of Chicago, the Museum of Fine Arts in Houston, the Bibliotheque Nationale in Paris, the Chrysler Museum of Art in Norfolk, the George Eastman House in Rochester, the High Museum of Art in Atlanta, and the Benaki Museum in Athens.
In 1982 Manos switched his personal work from black and white to color. Work from Manos' ongoing color project first appeared in his book American Color, published in 1995. In 2000 his book American Color 2, a continuation of his color work in the U. S., was published. In 2003 Manos was awarded the Leica Medal of Excellence for his color from a worldwide field of 250 entrants.